vineri, 10 august 2007

Flamingo reduce estimarile pentru 2007

Retailerul de produse IT, electronice si electrocasnice Flamingo International a redus estimarile privind vanzarile din acest an cu 5-6% fata de nivelul bugetat, de 175 milioane de euro, dupa ce a a raportat pentru primul semestru al acestui an o cifra de afaceri in scadere cu 3,1%, la 67,95 milioane euro, iar pierderile s-au redus la 4,83 milioane euro, de la 5,2 milioane euro in prima jumatate a anului 2006.
"Ne concentram pe consolidarea afacerii. Renuntam la unele afaceri. Vrem sa ne concentram pe aspectele majore. Am reusit sa imbunatatim semnificativ in primul semestru controlul costurilor si structura stocurilor. Pentru anul 2007 vom rectifica bugetul si estimam ca cifra de afaceri va cobori cu 5-6% fata de nivelul 175 milioane euro, bugetat pentru acest an", a declarat, intr-o conferinta de presa, vicepresedintele grupului, Dragos Simion.

Rezultatele sunt calculate conform standardelor internationale de raportare financiara (IFRS). Conform oficialului, costurile head-office au fost reduse la aproape jumatate din nivelul inregistrat in prima jumatate a anului trecut. Vanzarile de retail se ridica in prima jumatate a anului la 45,46 milioane euro, iar distributia la 22,49 milioane euro. Compania avea, la jumatatea acestui an, o suprafata de vanzare de peste 45.000 de metri patrati, in 138 de magazine, dintre care 11 Flanco World, 48 Flamingo si 79 Flanco. Magazinele de format mare Flanco World au avut o contributie de 30-35% la totalul vanzarilor, unitatile Flanco au avut o cota de 47%, iar restul vanzarilor au fost efectuuate prin magazinele Flamingo Computers. El a precizat ca in trimestrul al treilea al acestui an compania "va trece pe plus" si va avea un profit de sase milioane de euro in al doilea semestru.


Presedintele grupului, Jiri Rizek spune ca Flamingo International se asteapta la rezultate din ce in ce mai bune in a doua parte a anului si in special in trimestrul al patrulea, cand estimeaza o crestere importanta a retailului de produse IT&C, electronice si electrocasnice.
Piata produse IT&C, electronice si electrocasnice va atinge in acest an un miliard de euro, in crestere cu 15% fata de 2006, evolutia urmand sa inceapa din trimestrul trei al anului, cu efecte semnificative in ultimele trei luni ale anului, a subliniat Rizek.

El a adaugat ca aceasta piata nu a avut o crestere semnificativa in primul semestru fata de acelasi interval al anului 2006. Pana la sfirsitul acestui an, Flamingo are in plan extinderea retelei Flanco World cu inca zece noi locatii, fapt ce va contribui la cresterea profitabilitatii companiei pana la sfarsitul anului.

Niciun comentariu: